Commissie Kwaliteitszorg IBKC
Alle zaken betreffende examinering/toetsing van vakvolwassen deelnemers (werknemers in de branche), of van studenten, worden voorgelegd aan de Commissie Kwaliteitszorg IBKC.
De taken van deze commissie zijn:
- Het behandelen van klachten over examens/toetsen.
- Het behandelen van bezwaren tegen uitslagen.
- Het behandelen van voorstellen ter verbetering.
- Ervoor zorgen dat het examenproces voldoet aan de kwaliteitscriteria van kwaliteitscontrolerende en certificerende instanties.
- Het uitvoeren van interne audits en het begeleiden van externe auditerende instanties tijdens hun audits (ROC’s, Inspectie, KIWA, DNV, etc.).
- Het informeren van materiedeskundigen die optreden als examinator.
Het traject van afhandeling van klachten, bezwaren en verbetervoorstellen bestaat uit de volgende logische stappen:
- acties/besluit formuleren
- tijdspad uit te voeren actie uitzetten
- verantwoordelijke voor afhandeling aanwijzen
- acties met tijdspad en verantwoordelijk registreren
- indiener informeren
- afhandeling monitoren
- indiener over afhandeling informeren
- afhandeling registreren en afsluiten
Nieuws
- Evaluatie examens/toetsen en klanttevredenheid deelnemers periode augustus t/m december 2018
01/03/2019 - Evaluatie examens/toetsen en klanttevredenheid deelnemers periode januari t/m juli 2018
11/01/2019 - Informatiesessie examinatoren 2018
12/04/2018 - Evaluatie examens/toetsen en klanttevredenheid deelnemers periode augustus t/m december 2017
05/04/2018 - Evaluatie examen/toetsen en klanttevredenheid deelnemers periode januari t/m juli 2017
21/11/2017 - Evaluatie examen/toetsen en klanttevredenheid deelnemers periode augustus t/m december 2016
03/02/2017 - IBKC informeert examinatoren
09/11/2016 - Evaluatie examen/toetsen en klanttevredenheid deelnemers periode januari t/m juli
21/09/2016 - Resultaten ROC-audits over periode januari t/m juli 2016
11/08/2016 - IBKC werkt aan transparantie
04/07/2016