+31 (0)252 24 23 22

Afsluiten examen

Wanneer het examen is afgelopen nemen de examinatoren de examendocumenten en/of werkstukken in, noteren de eindtijd van de deelnemer aan het examen en laten de deelnemer het examenverslag voor gezien tekenen en vragen hem het digitale evaluatieformulier in te vullen.

  • Alle deelnemers vullen na afloop van het examen een digitaal evaluatieformulier in.
  • In het formulier geeft de deelnemer aan wat voor een examen (PvB of BKS-toets, eventueel zelfs nog welk examen) hij heeft afgelegd.
  • Op basis van deze digitale evaluatie wordt automatisch een rapportage opgesteld.
  • De Commissie Kwaliteitszorg IBKC maakt tweemaal per jaar een analyse van de evaluaties.
  • Naar aanleiding van deze analyse worden acties geformuleerd. De Commissie Kwaliteitszorg IBKC zet deze acties uit en controleert de afhandeling hiervan.
  • De tevredenheidscijfers/percentages worden (samen met de slagingspercentages) gepubliceerd op de IBKC-website.

In geval van een praktisch examen houden de examinatoren, na afloop van het examen (na de eindtijd), een korte plenaire groepsgewijze evaluatie met de deelnemers. Opmerkingen en aandachtspunten die hieruit voortvloeien noteren de examinatoren in het examenverslag.

Wanneer de deelnemer zijn examen heeft afgerond of gestaakt, verlenen de examinatoren, afhankelijk van de examensituatie, de deelnemer toestemming om de examenruimte te verlaten. Indien het voortijdig verlaten van de examenruimte een storend effect heeft op de uitvoering van het examen of de andere deelnemers, wordt de deelnemer verzocht te wachten tot de examinatoren toestemming verlenen.

Indien een deelnemer niet akkoord gaat met de notities die over hem en/of de uitvoering van het examen zijn gemaakt in het examenverslag en hij daarvoor niet wilt tekenen, noteren de examinatoren dit in het examenverslag.
De examinatoren wijzen de deelnemer op de procedure om een eventuele klacht of opmerking te uiten.

IBKC is het non-profit exameninstituut van de Carrosseriebranche. IBKC opereert als een onafhankelijk orgaan en wordt gefinancierd door het Opleidings- en Ontwikkelingsfonds voor de Carrosseriebranche (OOC).
Meer lezen