Transparantie
IBKC wil transparant zijn over het examenproces en rekenschap afleggen over slagingspercentages en de tevredenheid van klanten. De Commissie Kwaliteitszorg van IBKC publiceert deze gegevens nadat zij deze geanalyseerd en geëvalueerd heeft.
Evaluatie examens
Tweemaal per jaar publiceert de Commissie Kwaliteitszorg over de geëvalueerde examens in de periode januari t/m juli en in de periode augustus t/m december. Tevens publiceert de commissie de cumulatieve gegevens over de laatste 24 maanden. Publicatie vindt plaats in september en januari. Daarin is opgenomen:
- het aantal afgenomen examens
- het slagingspercentage
- de conclusies en eventuele acties van de Commissie Kwaliteitszorg IBKC naar aanleiding van de analyse van deze rapportage
In de evaluatie worden de examens uitgesplitst naar BKS-toetsen en mbo-examens (per kwalificatie).
Tevredenheid van deelnemers
Tweemaal per jaar publiceert de Commissie Kwaliteitszorg over de tevredenheid van deelnemers aan de examens in de periode januari t/m juli en in de periode augustus t/m december. Tevens publiceert de commissie de cumulatieve gegevens over de laatste 24 maanden. Publicatie vindt plaats in september en januari. Daarin is opgenomen:
- aantal afgenomen examens
- de tevredenheidsscores
- de conclusies en eventuele acties van de Commissie Kwaliteitszorg IBKC naar aanleiding van de analyse van deze rapportage
In de evaluatie worden de examens uitgesplitst naar BKS-toetsen en mbo-examens (per kwalificatie)
Tevredenheid van opleiders
Jaarlijks publiceert de Commissie Kwaliteitszorg over de tevredenheid van opleiders. In het onderzoek naar deze tevredenheid worden de gegevens uitgesplitst naar de categorieën: commerciële opleiders en ROC’s. Publicatie vindt plaats in januari. Daarin is opgenomen:
- de tevredenheidsscores
- de conclusies en eventuele acties van de Commissie Kwaliteitszorg IBKC naar aanleiding van de analyse van deze rapportage
ROC-audits
Jaarlijks publiceert de Commissie Kwaliteitszorg over de door de ROC’s uitgevoerde audits bij IBKC. Publicatie vindt plaats in september. Daarin is opgenomen:
- een overzicht van ROC’s (in aantal, op naam en in percentage uitgedrukt) dat de audit heeft afgenomen
- de scores op de onderwerpen uit de audits
- de conclusies en eventuele acties van de Commissie Kwaliteitszorg IBKC naar aanleiding van de algemene analyse van deze audits
Nieuws
- Evaluatie examens/toetsen en klanttevredenheid deelnemers periode augustus t/m december 2018
01/03/2019 - Evaluatie examens/toetsen en klanttevredenheid deelnemers periode januari t/m juli 2018
11/01/2019 - Informatiesessie examinatoren 2018
12/04/2018 - Evaluatie examens/toetsen en klanttevredenheid deelnemers periode augustus t/m december 2017
05/04/2018 - Evaluatie examen/toetsen en klanttevredenheid deelnemers periode januari t/m juli 2017
21/11/2017 - Evaluatie examen/toetsen en klanttevredenheid deelnemers periode augustus t/m december 2016
03/02/2017 - IBKC informeert examinatoren
09/11/2016 - Evaluatie examen/toetsen en klanttevredenheid deelnemers periode januari t/m juli
21/09/2016 - Resultaten ROC-audits over periode januari t/m juli 2016
11/08/2016 - IBKC werkt aan transparantie
04/07/2016